Friday 26 October 2012

South Quarter @ TB Simatupang

Jalan TB Simatupang dan wilayah sekitarnya semakin populer sebagai alternatif untuk Jakarta Pusat bisnis (CBD) di Sudirman atau kawasan Kuningan, dengan pendirian kantor perusahaan multinasional, seperti di sektor minyak dan gas dan perusahaan manufaktur.


TB Simatupang road and surrounding area is increasingly popular as an alternative to Jakarta’s central business districts on Sudirman or Kuningan area, with office establishments of multinational companies, such as those in the sector of oil and gas and manufacturing companies.

South Quarter adalah pengembangan campuran penggunaan lahan seluas 7,1 hektar yang terdiri dari tiga menara perkantoran, dua menara apartemen dan fasilitas pendukung ritel. Pengembangan South Quarter sedang dirancang oleh Konsultan WS Atkins, arsitektur desain dan konsultan rekayasa kelas dunia dengan kantor pusat di London, Inggris, yang portofolionya meliputi merancang Regatta dan landmark ikonik dari The Burj Al-Arab di Dubai. Konstruksi pertama ini sedang berlangsung dari total tiga tahap pembangunan.

 
South Quarter is a 7.1-hectare mixed-use development comprising three office towers, two residential towers and supporting retail facilities. South Quarter development is being designed by WS Atkins Consultant, a world class architecture design and engineering consultant with headquarter in London, England, whose portfolio includes designing the Regatta and the iconic landmark of The Burj Al-Arab in Dubai. The construction is getting under way throughout the first of three development phases.

Sebuah jalan akses 30 meter akan dibangun untuk menghubungkan jalan tol TB Simatupang di sisi utara dari proyek untuk jalan Lebak Bulus di sisi selatan dari proyek. Jalan akses juga akan digunakan sebagai pintu masuk utama dan depan dari seluruh pembangunan. Untuk tahap pertama pembangunan, Intiland akan membangun menara perkantoran dan tiga ruang ritel pada area 4.4 hektar. Masing-masing dari tiga menara perkantoran akan memiliki 20 lantai dengan luas lantai total 120.000 meter persegi. Fasilitas ritel akan mencakup area 9.000 meter persegi. Tahap pertama pembangunan dijadwalkan berlangsung pada awal 2012 dan diharapkan untuk menyelesaikan pertengahan tahun 2014.


A 30-meter access road will be constructed to connect TB Simatupang toll road on the north side of the project to Lebak Bulus Street on the south side of the project. The access road will also be used as the main entrance and frontage of the entire development. For the first stage of development, Intiland will build three office towers and retail space on a 4.4-hectare area. Each of the three office towers will have 20 floors with the total floor area of 120,000 square meters. The retail facilities will cover a 9,000-square meter area. The first stage of development is slated to take place in the beginning of 2012 and is expected to complete in mid 2014.


For Further Information Please Call:
Niko - 0818983901




No comments:

Post a Comment